Dobra praktyka
Metoda badawcza i uwrażliwienie na stan środowiska
Aleksandra Kubica, Wiktoria Sobczyk, Urszula Poziomek
Dobra praktyka to scenariusz zajęć w terenie z wykorzystaniem zasobów jednego z parków narodowych i zastosowaniem metody badawczej, opartej na obserwacji, analizie wyników i wnioskowaniu. Można wykorzystać ideę tego projektu na wycieczce szkolnej w innym parku narodowym lub ośrodku edukacji leśnej
- stawianie przez uczniów hipotez na temat zjawisk i procesów zachodzących w przyrodzie
- korzystanie z różnych źródeł informacji podczas obserwacji, pomiarów i doświadczeń
- kształtowanie postawy badawczej w poznawaniu prawidłowości świata przyrody
- działanie na rzecz ochrony przyrody i dorobku kulturowego społeczności
- uwrażliwienie uczniów na piękno przyrody ożywionej i nieożywionej oraz krajobrazu
- nabycie umiejętności formułowania wniosków z obserwacji.
Narzędzie dydaktyczne pt. W jaki sposób można wykorzystać zasoby OPN do realizacji zapisów podstawy programowej biologii dla III etapu edukacyjnego?
Nie zawsze uda się namówić do współpracy pracowników Parku Narodowego, by przeprowadzić zajęcia w taki, a nie inny sposób.
Utwór powstał w ramach projektu "Badanie jakości i efektywności oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
"Masz uwagi do treści? Uważasz, że zawiera błąd? Napisz na bnd@ibe.edu.pl